Η εφαρμογή του προστατευτικού κράνους για τους δικυκλιστές και η χρήση της ζώνης ασφαλείας από τους οδηγούς και επιβάτες αυτοκινήτων, πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για τον καθένα που επιβαίνει σε μηχανοκίνητο όχημα.
Παρόλα αυτά και τις δεκάδες θανατηφόρες και σοβαρές τροχαίες συγκρούσεις που συμβαίνουν κάθε χρόνο, αριθμός οδηγών/επιβατών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, εξακολουθούν να οδηγούν τα δίκυκλα τους χωρίς προστατευτικό κράνος, με αποτέλεσμα να θέτουν τη ζωή τους σε κίνδυνο. Επιπρόσθετα, οδηγοί και επιβάτες αυτοκινήτων εξακολουθούν να μην προσδένονται με ζώνη ασφαλείας.
Συγκεκριμένα, μετά από μεγάλο αριθμό ελέγχων κατά το 2015 και το Α’ εξάμηνο του 2016, έγιναν οι ακόλουθες καταγγελίες για μη χρήση προστατευτικού κράνους από οδηγούς και επιβαίνοντες μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων:
Έτος | Καταγγελίες |
Α’ εξάμηνο 2016 | 765 |
2015 | 3,791 |
Επίσης, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, μετά από μεγάλο αριθμό ελέγχων κατά το 2015 και το Α’ εξάμηνο του 2016, έγιναν οι ακόλουθες καταγγελίες για μη χρήση ζώνης ασφαλείας από οδηγούς και επιβαίνοντες οχημάτων στα μπροστινά και πίσω καθίσματα:
Έτος | Καταγγελίες |
Α’ εξάμηνο 2016 | 6,242 |
2015 | 10,920 |
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας η κατάσταση νεκρών μοτοσικλετιστών/μοτοποδηλατιστών σχετικά με το προστατευτικό κράνος κατά τα τελευταία πέντε χρόνια είναι η ακόλουθη:
Έτος | Νεκροί οδηγοί-επιβάτες μοτοποδηλάτων/μοτοσικλετών σε θανατηφόρα τροχαία σύγκρουση |
2015 | 14 (από τους οποίους 9 δεν έφεραν κράνος ασφαλείας) |
2014 | 14 (από τους οποίους 8 δεν έφεραν κράνος ασφαλείας) |
2013 | 15 (από τους οποίους 9 δεν έφεραν κράνος ασφαλείας) |
2012 | 17 (από τους οποίους 9 δεν έφεραν κράνος ασφαλείας) |
2011 | 18 (από τους οποίους 6 δεν έφεραν κράνος ασφαλείας) |
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας η κατάσταση νεκρών οδηγών και επιβατών μηχανοκινήτων οχημάτων σχετικά με τη χρήση ζώνης ασφαλείας κατά τα τελευταία πέντε χρόνια είναι η ακόλουθη:
Έτος | Νεκροί οδηγοί-επιβάτες σε θανατηφόρα τροχαία σύγκρουση |
2015 | 26 (από τους οποίους 14 δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας) |
2014 | 20 (από τους οποίους 11 δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας) |
2013 | 19 (από τους οποίους 11 δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας) |
2012 | 23 (από τους οποίους 18 δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας) |
2011 | 38 (από τους οποίους 25 δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας) |
Ως εκ τούτου με βάση και τα πιο πάνω, για άλλη μια φορά ως Αστυνομία απευθύνουμε έκκληση προς όλους να συμμορφώνονται με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα στην άσφαλτο. Οι καταγγελίες δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά σκοπός μας είναι να αποτρέψουμε από το να χαθούν άλλες ζωές στους δρόμους.
Υπενθυμίζεται εξάλλου, ότι από αύριο Δευτέρα 15/8/16 μέχρι την ερχόμενη Κυριακή 21/8/16, θα διεξαχθεί στοχευμένη εκστρατεία ελέγχου παγκύπρια όσον αφορά στη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Τέλος, τονίζεται για ακόμη μια φορά ότι τα δύο αυτά σοβαρά τροχαία αδικήματα, της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού κράνους, είναι από τις κύριες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων συγκρούσεων και για το λόγο αυτό η Αστυνομία επικεντρώνει μεταξύ άλλων τις προσπάθειές της προς αυτή την κατεύθυνση.